
Od 2000 roku związana jestem z sektorem pozarządowym, gdzie zaczynałam od działalności wolontarystycznej, koordynując pracę wolontariuszy, po zarządzanie stowarzyszeniem. Założyłam 2 organizacje pozarządowe nadal realizujące swoją misję, wspierałam doradczo w zakresie rozwoju i pozyskiwania funduszy zewnętrznych kolejnych kilkanaście organizacji. Aktualnie zarządzam gdańskim oddziałem Centrum Praw Kobiet.
Zawodowo
Jestem managerką projektów, budującą nieoczywiste sojusze, przejmującą zarządzanie projektami, które skazane były na porażkę, bezpiecznie osiągając zamierzone rezultaty.
Wyzwanie dodaje mi skrzydeł, porażka motywuje do działania. Zarządzam
projektami z dofinansowaniem unijnym, krajowym w tym z budżetów lokalnych oraz odprywatnych sponsorów. Tematyka przedsięwzięć w zakresie zmiany: rozwój, TU człowiek jest centrum.
Na co dzień jestem niecierpliwą inicjatorką działań, wydobywającą z ludzi talenty, nazywając ich MOCE.
Od 2012 roku z zainteresowaniem podążam za zmianami w obszarze dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, zgodnej ze standardami WCAG. Okres pandemii skłonił mnie do głębszego wejrzenia w tematykę cyberuzależnień, szkodliwych treści, przemocy w internecie. Efektem czego są moje działania (webinaria, spotkania edukacyjne) popularyzujące higienę cyfrową i podnoszenie w dialogu publicznym tematu odpowiedzialności rodziców/opiekunów za to co dziecko robi z nosem w smatphonie.
Rozumiem, że teraz mamy czas kiedy musimy wybierać pomiędzy tym co słuszne a tym co łatwe, co ma ścisły związek z powierzchownością w pozyskiwaniu informacji, zanikiem krytycznego myślenia i mikrotargetowaniem, którego doświadczamy w każdej nanosekundzie.
Mój największy zasób to Wewnętrzny Ogień, który motywuje mnie do działania, ciągłego doskonalenia, osiągania, sięgania po coraz nowe cele. Oznacza to, że Twoje cele stają się też i moimi celami. To właśnie moje nastawienie na OSIĄGANIE daje mi energię do działania, nadaję dynamikę i aktywizuje zespół.
Co mnie wyróżnia:
- Pociąga mnie proces zdobywania wiedzy, umiejętności, odkrywania, doskonalenia i dzielenia się nowym z innymi. W uczeniu dorosłych pracuję z wykorzystaniem cyklu Kolba.
- Umiejętność odnajdywania związków, połączeń, nieoczywistych stycznych i obustronnych korzyści. Często nazywa się to sieciowaniem, ale ja widzę w tym coś więcej – wydobywanie potencjału. Słyszę, widzę i nazywam idee.
- Mam wewnętrzny radar, który pozwala mi wydobywać z ludzi ich talenty. Talenty, które w zderzeniu z talentami innych i moimi pozwalają na realizację pomysłów, dają efekt synergii.
- Niezłomnie poszukuję wciąż to nowych, bardziej skutecznych sposobów rozwiązywania zadań, bazując na tym co już wiem, z kim współpracuję, co zostało właśnie nowego odkryte i nazwane.

Transfer wiedzy jest zawsze dwustronny – budujmy razem potencjał, ruch wspierających się wzajemnie.
Zapraszam do kontaktu
Aneta Pierzchała Tolak
Moja historia w datach:
2025
Licencjonowana trenerka gry edukacyjnej w temacie skutecznego przeciwdziałania mobbingowi “Mobbusters” Business Play Europe
2024
Kolejne, wieloletnie projekty z obszaru praw kobiet oraz rozwój zawodowy. Poznaję dialogi nansenowskie, doskonalę umiejętności uczenia dorosłych nt. higieny cyfrowej, wypowiadam się na antenie Radio Gdańsk i odkrywam model DNA-V (Hayes i Ciarrochi). Nawiązuję również niezwykle cenną współpracę z Agnieszką Bekalarczyk https://agnieszkabekalarczyk.pl/
2023
od teraz jestem blisko tego co najcenniejsze prawa człowieka czyli moje poczucie sensu, wartość sama w sobie, sprawiedliwość bo prawa kobiet są niezmiennie naruszane.
2022
wielki powrót tematyki dostępności, polski ustawodawca wprowadził prawny obowiązek zapewnienia dostępności na różnych polach, w tym cyfrowej dla stron www, materiałów elektronicznych. Zaczynam swoją zawieszoną przez 10 lat działalność edukacyjną w tym obszarze.
Szkolę koordynatorów dostępności, pokazuje dla kogo jest ważne, niezbędne, konieczne zapewnienie dostępności cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej, architektonicznej. Pracuję na standardzie WCAG 2.1. Setki godzin szkoleniowych online i stacjonarnie. Pojawia się nowy zawód i jestem częścią tej wielkiej zmiany.
Na drugim torze pojawia się szansa na współpracę w obszarze praw kobiet. Najstarsza organizacja feministyczna w Polsce Centrum Praw Kobiet, powierza mi zadanie prowadzenia ich biura w Gdańsku a co za tym idzie zarządzania portfelem projektów. Koło się domyka.
2020
włączam do współpracy placówki doskonalenia nauczycieli i tak zaczynam kolejny etap współpracy na rzecz rozwoju polskiej szkoły (projekty szkoleniowe, strategie, edukacja zdalna, kursy doskonalenia – zarządzamy tymi przedsięwzięciami).
To mój czas powrotu do roli trenerskiej. Szkolę podczas pandemii ucząc nauczycieli korzystania z dostępnych zasobów cyfrowych, pokazuje narzędzia. Uczyłam krytycznego myślenia, notatek graficznych, zarządzania czasem. Sama mocno doskonaląc swój warsztat trenerski z Grupa Trop, pracując nad swoim Tu i Teraz.
Krytycznie podchodzę do mikrotargetowania nie tylko w związku z aferą Cambrige Analytics czy wpływem technologii na demokrację. Zgadzam się z wieloma stanowiskami w sprawie, ze nastała era dehumanizacji – ludzie przeciw technologii i próby ocalenia demokracji w internecie.
To mój czas powrotu do roli trenerskiej. Szkolę podczas pandemii ucząc nauczycieli korzystania z dostępnych zasobów cyfrowych, pokazuje narzędzia. Uczyłam krytycznego myślenia, notatek graficznych, zarządzania czasem. Sama mocno doskonaląc swój warsztat trenerski z Grupa Trop, pracując nad swoim Tu i Teraz.
Krytycznie podchodzę do mikrotargetowania nie tylko w związku z aferą Cambrige Analytics czy wpływem technologii na demokrację. Zgadzam się z wieloma stanowiskami w sprawie, ze nastała era dehumanizacji – ludzie przeciw technologii i próby ocalenia demokracji w internecie.
2018
podejmuję wyzwanie zarządzania projektami rozwojowymi dla jednostek samorządu terytorialnego w obszarze edukacji, by po kilku miesiącach rozpocząć kolejny projekt wzmacniający kadry oświaty. Tym samym wzmacniając proces kreacji strategii oświatowych mogłam zaoferować dodatkowo cykle szkoleń dla trenerów oświaty, popularyzując tym samym procesowe wspomaganie rozwoju pracy szkoły. Wszystko w ramach współpracy z największą i najstarszą polską organizacją pozarządową wspierającą JST Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej.
W roku 2019 ukończyłam międzynarodowe szkolenie TechSoup Europe Media Literacy Accelerator Countering Disinformation – poświęcony fake newsom i ich demaskowaniu, deep fakom i microtargetowaniu.
Rozpoczynam się również interesować zagadnieniami szkodliwych treści w internecie, higieną cyfrową i problematycznym używaniem smartphon’u przez dorosłych. To wówczas spotkałam się po raz pierwszy z pojęciem cyfrowej demencji u Manfreda Spitzer’a, poznaję nowe trendy popularyzowane przez Natalie Hatalską, chłonąc w dwa dni jej Wiek Paradoksów(2021). To czas kiedy poznaję dorobek Carol Dweck, która potwierdza to co czuję pod skórą – moje nastawienie na rozwój daje Tobie poczucie sukcesu (mi też).
Zaczynam prowadzenie spotkań informacyjnych i szkoleń nt. szkodliwych treści w internecie, bezpiecznego korzystania z sieci. Szkolenia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. To też kolejny etap mojego stałego poszukiwania informacji – coraz więcej pojawia się książek na temat szkodliwości internetu, social mediów, samego telefonu. Sprzyja temu rozwijająca się nauka nad ludzkim mózgiem.
W roku 2019 ukończyłam międzynarodowe szkolenie TechSoup Europe Media Literacy Accelerator Countering Disinformation – poświęcony fake newsom i ich demaskowaniu, deep fakom i microtargetowaniu.
Rozpoczynam się również interesować zagadnieniami szkodliwych treści w internecie, higieną cyfrową i problematycznym używaniem smartphon’u przez dorosłych. To wówczas spotkałam się po raz pierwszy z pojęciem cyfrowej demencji u Manfreda Spitzer’a, poznaję nowe trendy popularyzowane przez Natalie Hatalską, chłonąc w dwa dni jej Wiek Paradoksów(2021). To czas kiedy poznaję dorobek Carol Dweck, która potwierdza to co czuję pod skórą – moje nastawienie na rozwój daje Tobie poczucie sukcesu (mi też).
Zaczynam prowadzenie spotkań informacyjnych i szkoleń nt. szkodliwych treści w internecie, bezpiecznego korzystania z sieci. Szkolenia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. To też kolejny etap mojego stałego poszukiwania informacji – coraz więcej pojawia się książek na temat szkodliwości internetu, social mediów, samego telefonu. Sprzyja temu rozwijająca się nauka nad ludzkim mózgiem.
2015
spełnia się moje marzenie o pracy przy projektach infrastrukturalnych, trafiam do PMO spółki, gdzie jednym z moich zadań jest rozwój liderów projektów, sieciowanie i monitoring przebiegu.
W tym okresie uzupełniam swoje kompetencje w obszarze zarządzania projektami – Prince 2.0, poznaje zarządzanie zwinne SCRUM i Prince in Agile, co potwierdzam międzynarodową certyfikacją.
2012
mój debiut w opracowywaniu podręczników dla szkoleniowców, w dziedzinie niszowej ale rozwojowej, praw człowieka – dostępność cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna materiałów szkoleniowych i samych szkoleń zgodnie ze standardem dostępności WCAG 2.0.
2006
przechodzę do biznesu gdzie uczę się zarządzania zespołem, finalnie kieruję działem najmu i komercjalizacji nieruchomości, w międzyczasie realizuję projekt Humanizacji Osiedli z Wielkiej płyty w Gdańsku i uczestniczę w pracach nad strategią rozwoju największej spółdzielni mieszkaniowej w Gdańsku. W tym okresie zdobywam pierwsze potwierdzenie umiejętności zarządzania projektami – certyfikacja IPMA. To czas intensywnego rozwoju, ukończyłam szkoły trenerskie m.in. STOP, szkoły zarządzania projektami, facylitacji, prowadzenia spotkań, zarządzania biznesem). To czas kiedy bardzo dużo szkolę i uczę się równocześnie. Wchodzę też w nowe role społeczne.
2004
pierwszy międzynarodowy projekt z dofinasowaniem europejskim IW EQUAL – prowadzę biuro projektu.
2003
pierwsza samodzielnie uruchomiona organizacja pozarządowa i wielkie wyróżnienie XI Szkoła Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego prowadzona przez prof. Zbigniewa Pełczyńskiego, naturalna liderka zyskała podwaliny teoretyczne do dalszego działania 😉
2001
pierwsze przedsięwzięcie społeczne do skoordynowania – Klub Wolontariuszy dla osób ze szczególnymi potrzebami i Punkt Informacji Obywatelskiej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci
Współpracowałam m.in.:
W obszarze rozwoju i edukacji:
Z Gmina Miasta Gdańsk, Gminą Miasta Bydgoszcz, Gmina Miasta Włocławek,
placówkami doskonalenia nauczycieli, w tym m.in. Miejskim Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Włocławku, Kuratorium Oświaty w Szczecinie Bydgoszczy i Gdańsku, Anna Jurewicz i jej Centrum Doskonalenia Nauczycieli Razem Lepiej, Dorotą Tomaszewicz i jej Placówką Doskonalenia Nauczycieli IMPULS – wdrożenie w Polsce Unikatowego Kodu Uczenia się (2020-20222), Maciejem Roth i jego Corinth Polska Modele 3D, Dorotą Jakubczak i jej Centrum Organizacji Szkoleń, Anną Rutkowską i jej ProEdukacją.
Organizacjami pozarządowymi:
Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej
Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego
Fundacją Wiatrak
Fundacją Centrum Praw Kobiet
Towarzystwem Przyjaciół Dzieci
Towarzystwem im. Św. Brata Alberta
Działałam i rozwijałam moc oddziaływania:
Stowarzyszenia Sieć Obywatelska „Watchdog Polska”
Stowarzyszenia „Razem dla Innych”
Fundacji Integracji Społecznej „Mam Ciebie”
W obszarze dostępności:
Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego
CERTES Sp. z o.o.
Fundacja Dostępni
ADN Akademia
Fundacja Wspierania Zrównoważonego Rozwoju
W obszarze rozwoju i edukacji:
Z Gmina Miasta Gdańsk, Gminą Miasta Bydgoszcz, Gmina Miasta Włocławek,
placówkami doskonalenia nauczycieli, w tym m.in. Miejskim Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Włocławku, Kuratorium Oświaty w Szczecinie Bydgoszczy i Gdańsku, Anna Jurewicz i jej Centrum Doskonalenia Nauczycieli Razem Lepiej, Dorotą Tomaszewicz i jej Placówką Doskonalenia Nauczycieli IMPULS – wdrożenie w Polsce Unikatowego Kodu Uczenia się (2020-20222), Maciejem Roth i jego Corinth Polska Modele 3D, Dorotą Jakubczak i jej Centrum Organizacji Szkoleń, Anną Rutkowską i jej ProEdukacją.
Organizacjami pozarządowymi:
Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej
Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego
Fundacją Wiatrak
Fundacją Centrum Praw Kobiet
Towarzystwem Przyjaciół Dzieci
Towarzystwem im. Św. Brata Alberta
Działałam i rozwijałam moc oddziaływania:
Stowarzyszenia Sieć Obywatelska „Watchdog Polska”
Stowarzyszenia „Razem dla Innych”
Fundacji Integracji Społecznej „Mam Ciebie”
W obszarze dostępności:
Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego
CERTES Sp. z o.o.
Fundacja Dostępni
ADN Akademia
Fundacja Wspierania Zrównoważonego Rozwoju
Certyfikaty
















