Dostępność – Accesibility A11

|

A11 #dostepnosc #accesibility #wcag #planlanguage #jezykprosty

Accessibility Standards at European Level – European Commission (europa.eu)

Rok 2012 dostępność cyfrowa w debacie publicznej znaczy tyle samo co efekt cieplarniany a ja napisałam podręcznik dla trenerów, o tym jak zapewnić minimalny standard dostępności podczas szkolenia, w tym materiałów szkoleniowych.


Minęło wiele lat za nim standard dostępności stał się prawem i mogłam wrócić do
niedokończonego zadania – popularyzacji wiedzy i umiejętności z tego obszaru. 
Od 2022 ponownie dzielę się wiedzą „jak zapewnić dostępność cyfrową i informacyjno – komunikacyjną” w administracji publicznej. Szkoliłam koordynatorów dostępności i zespoły w gminach, powiatach i administracji zespolonej i niezespolonej. Pracuję na standardzie WCAG 2.1. 
Setki godzin szkoleń online i stacjonarnych. Niezwykła szansa na spotkanie się z
wyjątkowymi osobami, dostrzegającymi sens wdrażanych zmian. 
Standard WCAG (link do polskiego tłumaczenia Wytyczne dla dostępności treści
internetowych (WCAG) 2.1 (w3.org)) 
Aktualnie wspieram proces uczenia się osób gotowych do przystąpienia do egzaminu
certyfikującego dla koordynatorów dostępności w różnych podmiotach.  


Nauczę Cię czym jest dostępność cyfrowa, jak przeprowadzić jej audyt i raportować. Szkolenie skierowane do osób bez specjalistycznej wiedzy technicznej. 

Nauczę Cię wykorzystywać narzędzia online do sprawdzania dostępności cyfrowej. Poznasz praktyczne wskazówki tworzenia dostępnych dokumentów w formatach .doc, .xls, .ppt i .pdf, a także formularzy cyfrowych, dostępne grafiki, animacje, filmy, strony internetowe i broszury przy użyciu m.in. aplikacji AI. 


Dostępność cyfrowa to również upraszczanie języka komunikacji – informacji tekstowej i graficznej. Duży krok w upraszczaniu języka w roku 2024 wykonał zespół specjalistów z Jasnopis – polecam lekturę link: https://jasnopis.pl/prosty-jezyk/


Z przyjemnością potowarzyszę Tobie we wdrażaniu języka prostego w Twojej organizacji.  


Pomogę Ci uprościć informację, którą kierujesz do swoich odbiorców, tak by poszerzyć ich krąg poprzez włączenie osób ze szczególnymi potrzebami (seniorów, osoby z niepełnosprawnościami, obcokrajowców, osób z deficytami uwagi, w stresie informacyjnym i innym).